  • Data: 2011-02-22 20:38:44
    Temat: Re: udowodnienie ojcostwa
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/22/2011 2:28 PM, PlaMa wrote:
    > Mam hipotetyczne pytanie (na szczęście nie mam takiego problemu :)), czy
    > można mnie zmusić do przeprowadzenia badań wykluczających lub
    > potwierdzających ojcostwo?
    >
    > Powiedzmy, że przychodzi do mnie dziewczyna, z którą niedawno byłem i
    > mówi mi, że jest w ciąży. Ja w zaparte twierdze, że to nie moje dziecko.
    > Czy może mnie zmusić (cywilnie lub karnie lub inaczej (ale legalnie)) do
    > badań które to potwierdzą lub obalą?

    sprawdze o ustalenie ojcostwa może wytoczyć matka, dziecko lub
    prokurator z urzędu.
    czy technicznie mogą cię zmusić do badań nie wiem, ale pewnie tak.

    pewnie zrobią to inaczej.
    przyklepią, że jesteś ojcem, a jak chcesz to udowodnić to wytocz im
    sprawę o zaprzeczenie ojcostwa. Wówczas sam grzecznie pobiegniesz do
    laboratorium.