  • Data: 2011-09-16 10:21:43
    Temat: Re: ubezwłasnowolnienie osoby chorej psychicznie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 14 Sep 2011, Michal Jankowski wrote:

    > Ależ oczywiście, i wiem, z kim rozmawiam. Po prostu uważam straszenie
    > podatkami za utrzymywanie rodzica/dorosłego dziecka za absurdalne.

    To raczej działa inaczej: z jednej strony bardzo trudne do udowodnienia,
    z drugiej taka sprawa grozi "złym PRem", podobnie jak słynna "sprawa
    piekarza" :P (w części dotyczącej "jałmużny", nawet jeśli piekarz
    naciągnął tę część niebotycznie, ale US musiał ją uznać).
    Do tego jest pytanie o odrębne prowadzenie "gospodarstwa".

    > Rozumiem, że prowadzenie wspólnego gospodarstwa domowego z konkubiną
    > tym bardziej podpada pod podatki?

    Nie, dopóki nie można wykazać "osiągania korzyści".
    Dopóki więc oboje pracują patrz wyżej częśc pierwsza.
    W przeciwnym przypadku patrz wyżej częśc druga ;)

    > A może właśnie nie, jako nierząd?

    A to już trudniejsze pytanie :P

    pzdr, Gotfryd