    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [troche NTG] zrobienie prawa jazdy za granica
    Date: Thu, 25 Sep 2003 20:14:56 +0200

    | wiem, ze troche NTG ale nie ma grupy (aktywnej) o prawie jazdy. chcialbym
    | sie zapytac czy nie majac prawa jazdy w polsce, moge zrobic prawko we
    | francji???

    To zależy od prawa francuskiego. Z tego co wiem, obcokrajowiec w Polsce
    teoretycznie może uzyskać prawo jazdy, ale nie mam pojęcia, jak to działa we
    Francji. W prawie o ruchu drogowym nie znalazłem żadnego przepisu mówiącego,
    że nie może tego uczynić. Jest też przepis (art. 94) normujący uznanie przez
    Polskę zagranicznego prawa jazdy. Otóż warunkiem jego uznania jest zdanie
    części teoretycznej.