  • Data: 2009-03-19 12:14:51
    Temat: Re: termin stowarzyszenie
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    .B:artek. wrote:
    > zkruk [Lodz] wyskrobał(a):
    >
    > Art. 42 Prawa o stowarzyszeniach.

    nie no - to już czytałem
    ale pytałem jak w praktyce
    są składki - rozliczam je jakoś?
    muszę prowadzić księgowość?

    > Jakich rozliczeń?

    Kiedyś byłem w stowarzyszeniu
    rozliczenia roczne, księgowość - cała armata...
    rozumiem, że to wszystko było ze względu na możliwość prowadzenia jakiś
    działań (np. ubiegaliśmy się o jakieś granty) i trzeba było się z nich
    rozliczyć...

    > Stowarzyszenie bez formalności? To nie stowarzyszenie według prawa.
    > Kazdy może zebrać kilku kumpli i powiedzieć, że stanowią
    > "stowarszyszenie talentu Dody", ale w sensie prawnym stowarzyszeniem
    > nie będą. Będą stowarzyszeniem w sensie - no nie wiem - potocznym,
    > jezykowym.

    ale czy mogą używać słowa stowarzyszenie ? :)
    wychodzi na to, że nie...

    > W KRS-ie albo we właściwym starostwie - zależy czy jest to
    > stowarzyszenie "duże" czy "małe".

    pismo, zapytanie, opłaty?
    da się na odległość?

    > Towarzystwo? Bractwo? Mogą sobie zmienić. Nazwa stowarzyszenia nie
    > musi zawierać słowa "Stowarzyszenie".

    thx :)

    --
    pozdrawiam