  • Data: 2006-08-18 21:59:24
    Temat: Re: stolica polski pytanie do konstytucjonalistów
    Od: robin <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18-08-2006 o 23:18:36 stern <s...@0...pl> napisał:

    > rozumiem,
    > ustawa sama się napisała i "przepchła" przez Parlament.
    > Ale sądzę, że jeszcze nie wszystko stracone. Napisz ustawę o ustroju
    > wsi stołecznej Warszawa, zbierz 100 tys podpisów i skieruj ją do sejmu.
    >
    > Może to właśnie dzięki Tobie zrozumiemy, że żyjemy w błędzie.
    Nie mam zamiaru obalać ustroju miasta stołecznego Warszawa jak i nie ma
    ambicji nikomu obwieszczać, że odnalazłem błąd w konstytucji mogący
    doprowadzić do niepokojów społecznych. Dla mnie jest to ciekawy problem
    (być może dostrzegany w wyniku nieznajomości prawa na poziomie
    uniwersyteckim), dlatego tez zadałem pytanie na grupie, licząc na
    odpowiedź, polemikę mądrzejszych odemnie lub wyprowadzenie mnie z błędu
    (Ty napewno tego nie zrobiłeś). Pomijając mój brak wiedzy prawniczej, to
    zdrowy rozsądek mi mówi, że powołanie na dowód wyłącznej stołeczności
    warszawy ustawy określającej jej ustrój, jest dowodem miernej jakości. To
    konstytucja w Art 29 określa co jest stolicą (i nie określa czy to wieś,
    miasto, czy tez rura żeliwna) a nie podrzędna względem konstytucji ustawa
    o ustroju Warszawy, tak samo jak niezawisłość sądów stwierdza konstytucja
    a nie ustawa o "ustroju sądów". Uważam, że nawet przywołana przez ciebie
    ustawa o ustroju miasta stołecznego warszawy nie wyklucza w świetle
    konstytucji RP uznania za stolicę Polski wsi warszawa w województwie
    lubelskim. Pomijam miejscowości o nazwie warszawa znajdujące się poza
    terytorium RP.