  • Data: 2020-12-18 21:39:10
    Temat: Re: stan wojenny
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.12.2020 o 17:15, J.F. pisze:
    > No nie wiem. Z tej tradycyjnej niemieckiej solidnosci i karnosci, to IMO
    > niewiele zostalo.

    Zostało wszystko. Tylko odsetek Niemców w społeczeństwie spada.

    > Ale ja gdzies w otoczeniu informatykow mam kontakty :-)

    I to pewnie nie niemieckich, a mieszkających tam.

    > Widac pare lat amerykanskiej okupacji skutecznie denazyfikuje :-)

    Ja znam Niemcy lat 70-tych. Jak znajomy zostawił teczkę z portfelem w
    autobusie i nie powiadomił Policji, to dostał mandat, bo brak takiego
    zawiadomienia skutkował tym, ze Policja nie mogła odzyskać utraconego
    mienia i mogło się okazać, że złodziejowi by się udało.

    > Moze po prostu tam policjant prosi, a obywatel czuje, ze to dla jego
    > dobra, albo rzad nie naduzywa, to obywatel sie nie musi pytac "jakim
    > prawem".

    W Polsce też tak jest, jak trafisz na obcokrajowca. Zresztą Polacy
    powoli też się uczą.

    --
    Robert Tomasik