    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: sprzedawanie wirtualnych rzeczy z gier i nie tylko
    Date: Sun, 26 Mar 2006 22:14:23 +0200

    shpyo napisał(a):
    > Witam,
    > ostatnio dyskutowałem ze znajomym prawnikiem o sprzedawaniu wirtualnych
    > rzeczy.
    > http://allegro.pl/search.php?string=tibia albo tu
    > http://allegro.pl/search.php?string=diablo&category=
    9 ludzie sprzedają
    > różnie rzeczy od mieczy, zbroje, części ekwipunków po złoto :)
    >
    > Zgodnie z prawem naszym nie można sprzedawać tego czego nie istnieje lub nie
    > jest się tego właścielem.

    Ale to istnieje i ten ktoś jest tego właścicielem.
    To że dany przedmiot jest tylko zapisem cyfrowym na jakimś serwerze
    niczego nie zmienia.
    Tak samo przecież "niczym nie są" domeny internetowe, czy nawet impulsy
    na karcie telefonicznej. To tylko jakiś cyfrowy zapis.

    Przedmioty w grach są jak najbardziej rzeczą i mogą mieć swoją wartość i
    właściciela.
    Zupełnie inną sprawą jest to, że regulaminy takich gier zazwyczaj
    zabraniają handlowania przedmiotami poza grą.