    From: "Chiron" <e...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spoldzielnia mieszkaniowa
    Date: Thu, 29 Apr 2010 12:15:02 +0200

    Użytkownik " 666" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:hrbete$9gm$1@inews.gazeta.pl...
    > Raczej po prostu zgłoś brak wentylacji i brak obowiązkowych okresowych
    > przeglądów kominiarskich do właściwego terytorialnie PINB.
    > PINB zwykle reaguje po +/- pół roku, więc warto zgłosić (na piśmie!) jak
    > najszybciej i czekać.
    >
    > Co do samej wentylacji lokalu z dołu.
    > Nie wiem, jak właściwe w Twoim przypadku prawo spółdzielcze, ale ustawa o
    > własności lokali teoretycznie nakazuje udostępnienie lokalu celem m.in.
    > wykonania dodatkowych instalacji.
    > Przy czym przy bardzo upartym właścicielu nie obędzie się bez wyroku sądu
    > komornika w asyście policji ;-))
> [...]

    No dobrze- ok. Chcą zrobić coś, co powinno być zrobione dawno. Nie mam
    własności ułamka gruntu. Jednak przecież mogę się zgodzić np za 1000zł-
    ponieważ o pół metra kw. uszczuplono moją łazienkę. Spowoduje to też
    konieczność wymiany wanny (ta jest za długa). Poza tym- ile potrwa zdobycie
    od sądu nakazu, żeby wejść z policją do mnie? Czy sąd moze taki nakaz wydać
    zaocznie? Poza tym- dlaczego komornik? Co ma komornik do tego? I kolejna
    sprawa- przeglądy były chyba dwa razy do roku, i stwierdzały, że jest super,
    a nie było. Skoro tak- to znaczy, że potwierdzali nieprawdę. Czyli-
    powodowali zagrożenie dla życia. Jeśli zgłaszali prawdę- to spółdzielnia
    taiła to, sprowadzając takie zagrożenie, czyli- mogę zgłosić to do
    prokuratury?

    --
    Serdecznie pozdrawiam

    Chiron