    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek - darowizna dla dzieci
    Date: Mon, 11 Sep 2006 17:11:50 -0500

    sopel wrote:
    > Dostalem spadek i same problemy.
    > Chce przekazac swoj udzial w spornej nieruchomosci 2 letniemu dziecku.
    > Nieruchomosc to dobra lokata i za 20 lat bedzie z pewnoscia wiele wiecej
    > warta niz dzis.
    > Czy pozostali wspolwlasciciele moga doprowadzic do splacenia takiego
    > udzialu?
    > Kto dysponuje (zarzadza) nieruchomoscia do czasu pelnoletnosci dziecka?
    > Jakie bylyby koszty takiej operacji?

    Czyjemu dziecku? Swojemu?
    No to nie da się występować w podwójnej roli jako darczyńca i opiekun
    prawny obdarowanego, bo byś podpisywał umowę sam z sobą.
    Da się to zrobić przez sąd. Szczegółów nie znam, ale zdaje się, że
    zostanie wyznaczony do tego kurator, który sprawdzi czy działasz na
    korzyść dziecka.
    Do czasu pełnoletności nieruchomościa będą zarządzać opiekunowie prawni
    dziecka, czyli ty (jak zrobiłem dobre założenie), ale w tym przypadku to
    raczej bez kuratora się nie obędzie.

    Pozostali własciele mogą dokładnie tyle samo co i dotychczas.