    From: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: spadek
    Date: Wed, 14 Jul 2004 12:29:53 +0200

    mat pisze:

    > witam
    >
    > mowiac po krotce, chcialbym, aby spadek po mym zmarlym ojcu przeszedl
    > w calosci na moja matke. czy jest to mozliwe? generalnie jak i co krok po
    > kroku mam zalatwiac w sadzie ze spadkiem? jestem calkowicie zielony i
    > potrzebuje porady w stylu: idziesz tu i tu z dokumentem takim a takim i
    > wypelniasz to i to itd,;). za wszelkie info bardzo dziekuje, nie chce sie
    > szwendac po sadach warszawskich bez sensu, nie wiedzac od czego
    > nawet zaczac:(
    >
    > pozdr
    >
    > mat

    Zawsze mozesz spadek przyjac i mamie darowac...

    Jesli niemasz spadkobiedcow ustawowych, a jedynie Ty i Mama
    jestescie spadkobiercami, towystarczy jesli spadek ODRZUCISZ.
    (wtedy dziedziczenie odbywac sie bedzie wg zasad jakbys nie dozyl
    smierci ojca.

    Jesli masz spadkobiercow to Twoi spadkobiercy TEZ musieliby odrzucic
    (jesli sa maloletni, to bedzie klopot).

    Boguslaw