    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: ryby
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 12 Aug 2022 10:14:39 +0200

    On Fri, 12 Aug 2022 09:48:30 +0200, Akarm wrote:
> [...]
    ne-awarii-oczyszczalni-czajka,nId,5774805#crp_state=
    1

    > Tutaj też tytuł sugeruje awarię Czajki, a nie ma ani słowa o tym, żeby
    > oczyszczalnia ścieków nie pracowała, czy żeby choć odrobinę źle
    > oczyszczała ścieki.
    > Nie mogę nigdzie znaleźć materiałów o awarii Czajki.

    Oczyszczalnia dzialala dobrze a nawet lepiej. Tylko scieki z polowy
    Warszawy wplywaly wprost do Wisly, a nie do oczyszczalni.

    No chyba, zeby ten gównociag pod Wisłą uznac za czesc oczyszczalni,
    to wtedy oczyszczalnia miala awarie.

    Ale ja tu czegos nie rozumiem.
    Na ile sie orientuje, to pod Wisłą jest tunel, a w nim dwa rurociagi
    ze sciekami.

    To co sie stalo?
    Jesli dobrze rozumiem slowo pisane, to cos sie wylalo do tunelu,
    i podnioslo cisnienie na zewnatrz rurociagow.
    Nic sie tam chyba nnie powinno wylewac, wiec to pierwsza awaria?

    No ale w rurociagu powinno byc cisnienie podobne, a nawet wieksze,
    skoro scieki są "tloczone", wiec co im to zewnetrzne cisnienie
    przeszkadza ?

    Czytam, ze zrobiono juz kolejne rurociagi ... jakos szybko poszlo.

    A prawne pytanie - czy w obliczu takiej awarii Trzaskowski powinien
    spuszczac scieki wprost do rzeki, czy odciac wode mieszkancom
    i rozwozic wode cysternami.
    Malo wody, mało sciekow :-)

    Zdania mieszkancow sie domyslam, ale w koncu mamy jakies prawo o
    oczyszczaniu sciekow czy nie?

    J.