eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.praworękojmia za wady po wymianie rzeczy wadliwejRe: rękojmia za wady po wymianie rzeczy wadliwej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!poznan.rmf.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.one
    t.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rękojmia za wady po wymianie rzeczy wadliwej
    Date: 5 Aug 2002 12:02:13 +0200
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 63
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <2...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1028541733 11958 192.168.240.245 (5 Aug 2002 10:02:13 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 5 Aug 2002 10:02:13 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 217.99.108.103, 213.180.130.23
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:101955
    [ ukryj nagłówki ]

    > Witam,
    >
    > Sprawa wygląda tak. Zakupiono towar w sklepie, który wydał kartę
    > gwarancyjną producenta (na karcie jest pieczątka sklepu, w którym
    > towar zakupiono). Gwarantem więc jest dostawca sprzętu a nie sklep.
    >
    > Towar następnie został wymieniony w ramach gwarancji (za pośrednictwem
    > sklepu).
    >
    > Minął rok, towar ponownie przestał być zdatny do użytku tak więc
    > została złożona ponownie reklamacja korzystając z art. 581 §1 kc, iż
    > "Jeżeli (...) gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast
    > rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad (...) termin gwarancji biegnie na
    > nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad (...)".
    >
    > Tak więc:
    >
    > 1. Sprzedawca twierdzi, że nie jest gwarantem, więc nie ma obowiązku
    > przyjmowania reklamacji; wg niego robi to z dobrej woli - czy ma
    > rację?
    >

    nie ma, bowiem (k.c.)
    Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
    dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do
    miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z
    okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz
    znajdowała się w chwili ujawnienia wady.

    > 2. Czy w przypadku poprzedniej wymiany towaru na nowy w ramach umowy
    > gwarancyjnej prawo do rękojmi również biegnie na nowo? (kc o tym
    > milczy)
    >
    niestety nie biegnie


    > 3. Jeśli sprzęt zostałby wymieniony na wolny od wad w ramach
    > przysługującego prawa rękojmi (nie gwarancji), czy rękojmia biegnie
    > wtedy na nowo?

    też nie biegnie

    Czy zakładając, że sprzedawca wymienił rzecz wadliwą na
    > dwa dni przed wygaśnięciem obowiązków wynikających z rękojmi, jego
    > odpowiedzialność za wydaną nową rzecz kończy się po dwóch dniach?


    odpowiedzialność sprzedawcy w ramach rękojmi konczy się


    >
    > Jeśli to możliwe proszę o linki do źródeł.

    www.federacja-konsumentow.org.pl
    >
    > Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    > Krzysztof
    pzdr

    marek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1