    From: "K" <n...@i...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: rejestrowanie ojca
    Date: Sat, 26 Apr 2003 10:37:08 +0200

    Użytkownik "Sandra" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b8ddnl$c59$1@absinth.dialog.net.pl...

    > Użytkownik K <n...@i...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b8dbjp$ouh$...@a...news.tpi.pl...

    Dziekuje za odpowiedz. Zakladam, ze bedzie zgoda matki jesli dziecko bedzie
    moglo pozostac przy Jej nazwisku.
    W zwiazku z tym prosze o podpowiedz jak interpretowac ponizsze paragrafy:

    Art. 89. § 1. Jeżeli ojcostwo zostało ustalone przez uznanie dziecka,
    dziecko nosi nazwisko ojca, chyba że ten za zgodą osób, których zgoda jest
    potrzebna do ważności uznania, złożył przy uznaniu dziecka oświadczenie, że
    nosić ono będzie nazwisko matki (...)

    § 2. Sąd w wyroku ustalającym ojcostwo albo sąd opiekuńczy w wydanym później
    postanowieniu nadaje dziecku na jego wniosek albo na wniosek jego
    przedstawiciela ustawowego nazwisko ojca (...)

    Czy one sie nie wykluczaja?
    Dziekuje jeszcze raz za pomoc
    Kamil