  • Data: 2014-10-29 06:12:42
    Temat: Re: regulacje prawne w zakresie dzialan Pogotowia Ratunkowego
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-10-28 22:05, Robert Tomasik wrote:
    > Stan
    > nagłego zagrożenia zdrowotnego to stan polegający na nagłym lub
    > przewidywanym w krótkim czasie pojawieniu się objawów pogarszania
    > zdrowia, którego bezpośrednim następstwem może być poważne uszkodzenie
    > funkcji organizmu

    HM - jak ci się coś wbiję w oko, to jak dla mnie podpada.

    > Stany nagłe, bezpośrednio zagrażające życiu to _między_innymi_:

    Między innymi.

> [...]
    > efektem zażycia leku, ukąszenia czy użądlenia przez jadowite zwierzęta
    > ? zatrucia lekami, środkami chemicznymi, czy gazami
    > ? rozległe oparzenia
    > ? porażenie prądem
    > ? udar cieplny
    > ? wyziębienie organizmu
    > ? podtopienie lub utonięcie
    > ? agresja spowodowana chorobą psychiczną
    > ? próba samobójcza
    > ? upadek z dużej wysokości
    > ? rozległa rana będąca efektem urazu
    > ? urazy kończyn dolnych, uniemożliwiające samodzielne poruszanie się

    Nie ma np pierdolnięcia głową o asfalt w czasie kolizji na rowerze. A
    mnie ratownicy uczyli, że jak pieprzniesz głową o cokolwiek, to po
    pogotowie. Ogólnie do większości zdarzeń komunikacyjnych nie powinni
    jeżdzić. Dlatego jest między innymi.

    Shrek.