    From: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytenie do prawnikow
    Date: Fri, 1 Feb 2002 14:53:44 +0100

    "Gwidon S. Naskrent[...]
    > Bogusławowi chyba nie chodziło o wspólność kamienicy z osobami trzecimi,
    > ale o wspólność udziału w kamienicy z dziadkiem.

    Dokladnie chodzilo mi o to iz wyczuwalem, ze zadajacy pytanie TAK NAPRAWDE
    co innego chce sie dowiedziec - CO ZROBIC i czy warto.

    Wiec pod odwtkowych wyjasnieniach (jako nie-prawnik) podsumowalbym tak.

    Nalezy wniesc do sadu p podzial spadku i wszystko sie wyjasni...

    Czy warto?

    Tak.
    Dziadek zmarl i nie przeprowadzono postepowania spadkowego.
    Jesli testament sie nie odnajdzie, spadak jest dziedziczony "ustawowo",
    to opisal Pan Gwidon. jesli sie znajdzie sad najprawdopodobniej
    przyzna pominietym zachowek - nie tak latwo pozbawic zachowku.

    Zmarla babcia - jest testament.
    tylko sad moze rozstrzygnac ktory jest "ostatni" i czy jest on wazny.
    I sad dokona "podzialu spadku". pisze w cudzyslowie,
    by uzmyslowic pytajacemu, ze nie bedzie to FIZYCZNY podzial spadku,
    lecz wskazanie jaka czesc spadku komu sie nalezy.
    Podzial fizyczny spadku Sad dokona na wnioosek strony, jesli te nie beda
    mogly
    dojsc do porozumienia.

    Powodzenia

    Boguslaw