eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopytanie o postępowanie spadkowe (fundacja polsko-niemieckie pojednanie) › Re: pytanie o postępowanie spadkowe (fundacja polsko-niemieckie pojednanie)
    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o postępowanie spadkowe (fundacja polsko-niemieckie pojednanie)
    Date: Sun, 14 Jul 2002 20:22:58 +0200

    <f...@p...onet.pl> wrote in message
    news:727a.00000b1b.3d314343@newsgate.onet.pl...
    > W moim przypadku chodzi o to ażeby prawo do tego odszkodowania scedować na
    > jedną uprawnioną osobę ,bo wtedy byłoby prościej załatwiać formalności w
    > fundacji. I teraz nie wiem jak mam to zrobić czy wszyscy uprawnieni mają
    się
    > zgłosić na rozprawę spadkową i tam się zrzec prawa do spadku i przekazać

    > jednej osobie czy też to trzeba najpierw zrobić u notariusza.
    > Dziękuję za odpowiedź.
    Obawiam sie, ze probujecie przefilozofowac.
    Do zalatwiania formalnosci w zupelnosci wystarczy pelnomocnictwo-
    upowaznienie do dokonywania wszelkich niezbednych czynnosci w tej sprawie w
    kontaktach z fundacja w imieniu wszystkich zainteresowanych.
    A teraz uwaga, bo to wazne. W swietle polskiego prawa NIE MOZNA ZRZEC SIE
    PRAW DO SPADKU NA CZYJAS RZECZ. Czyli, ze nie mozna przekazac tych praw
    konkretnej osobie. Mozna sie ich zrzec tak po prostu, bez zadnych warunkow.
    Oznacza to, ze jesli zrzekniecie sie tych praw notarialnie, a potem ta jedna
    osoba, ktora sie nie zrzeknie np. zginie w wypadku, to caly wasz spadek
    przechodzi na Skarb Panstwa i tyle go zobaczycie. Jezeli ta jedna osoba
    natomiast umrze po uznaniu jej za jedynego spadkobierce, to pozniej te
    pieniadze przejda na dzieci tej osoby.
    Nie ma sensu przefilozofowywac. Oswiadczenie o przyjeciu spadku tez mozna
    zlozyc notarialnie. Moze to sadowi wystarczy. A przed fundacja moze was
    reprezentowac jeden z was na podstawie upowaznienia od pozostalych.
    Stosunkami wlasnosciowymi nie nalezy zbytnio zonglowac, bo mozna na tym
    tylko stracic.
    Pozdrawiam,
    MArta