eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopytanie o postępowanie spadkowe (fundacja polsko-niemieckie pojednanie) › Re: pytanie o postępowanie spadkowe (fundacja polsko-niemieckie pojednanie)
    From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pytanie o postępowanie spadkowe (fundacja polsko-niemieckie pojednanie)
    Date: Fri, 12 Jul 2002 20:35:38 +0200

    <f...@p...onet.pl> wrote in message
    news:727a.000006bb.3d2e895f@newsgate.onet.pl...
    > Witam szanownych grupowiczów !
    > Mam takie pytanie :otóż mojemu dziadkowi przysługuje odszkodowanie 2200
    marek z
    > tytułu pracy rolniczej w okresie okupacji.Dziadek zmarł w zeszłym roku i
    trzeba
    > przeprowadzić postępowanie spadkowe aby dostarczyć takie dokumenty do
    tejże
    > fundacji kto jest spadkobiercą .Spadkobiercą jestem ja moja mama i trzy
    siostry
    > czyli w sumie 5 osób ,gdzie ja mam się zgłosić do jakiego sądu ażeby
> [...]
    Zglosic nalezy sie oczywiscie do sadu cywilnego. Jezeli to odszkodowanie
    jest jedynym majatkiem po dziadku, to koszty nie powinny byc wysokie. Sad
    zwyczajnie dzieli sume, wiec sie nie napracuje.
    Natomiast zauwazam pewna niescislosc.
    Bo rozumiem, ze dziadek nie zostawil zony (babci), a jedynie 4 corki i
    wnuka.
    Wowczas, jezeli nie bylo testamentu, to spadkobiercow jest 4 (4 siostry). Ty
    bedziesz mogl najwyzej dziedziczyc potem, po swojej mamie. Sam moglbys
    dziedziczyc po dziadku jedynie w miejsce mamy, gdyby ta juz nie zyla.
    Oczywiscie jezeli te 3 siostry to Twoje siostry (coz, nie wyrazasz sie
    przesadnie precyzyjnie), to wtedy jedynym spadkobierca jest Twoja mama, bo
    wnuk nie dziedziczy po dziadku/babci, jesli zyje jeszcze jego rodzic bedacy
    dzieckiem tegoz dziadka/tej babci.
    Pozdrawiam,
    Marta