  • Data: 2009-07-08 11:26:32
    Temat: Re: pytanie dot. praw autorskich
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 7 Jul 2009, Norbert wrote:

    > Właśnie nie mogę udzielić licencji.
    > Mój klient zawarł umowę o wadliwej konstrukcji, twierdząc że posiada prawa
    > autorskie do produktu ... chcę mu pomóc, ale nie narażać siebie.

    IMVHO właście przez przekazanie praw się narazisz.
    Na to czego się obawiasz - przekroczenia potrzeb rzeczonej pomocy.
    Bo jest tak: jeśli klient klienta (ten który jest drugą stroną umowy
    z Twoim klientem) będzie miał jakieś roszczenia, do których wykonania
    potrzebne są prawa, to po prostu możesz "w ramach nierobienia kłopotów"
    te roszczenia spełnić.
    A jedyną osobą która może karnie "pociągnąć" klienta, w tym pośrednio
    (poprzez "pociągnięcie" klienta klienta) jesteś aktualnie Ty sam:
    jak nikomu tych praw nie odstąpisz, to nikt inny nie może wystąpić
    o ściganie.

    Jakie konkretnie jest zobowiązanie klienta (Twojego) związane z owymi
    prawami, znaczy co mu "grozi" (w postaci zobowiązan cywilnopranych)
    w związku z fałszywym oświadczeniem?
    Tak sobie myślę, że wystarczyłoby zapewnić (oświadczeniem?)
    stosowne zabezpieczeni (że nie będziesz wyciągał konsekwencji)
    ew. dać pełnomocnictwo do jednorazowego występienia w Twoim
    imieniu w bardzo konkretnie opisanej sprawie.
    Co ma przemawiać przeciw?

    pzdr, Gotfryd