  • Data: 2007-03-16 20:53:59
    Temat: Re: [pytanie] Ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:070316.214743.psp.22@int.dyndns.org.invalid...

    > A jeżeli nie jest prepaid, a do nazwiska można przypisać ulicę (bez numeru
    > domu, ale jednak).

    Przy stacjonarnym numerze jest niby taka możlwiość. Ale i to może być mylące. na
    dłuzszej ulicy może mieszkac kilka osób o tym samym nazwisku.

    > Nie trudno odszukać ulice Jasną w Krakowie ;-)

    I co dalej?

    > Dziś u Weissa poruszany był przypadek wywieszenia nazwisk osób
    > zamierzających zawrzec związek małżeński w gablocie kościelnej -- niezbyt
    > długo przyszła panna młoda na telefony (oczywiście nie był podany w
    > informacji w gablocie) z ofertami zorganizowania wesela musiała czekać.

    Słuchałem. Nie podobało mi się zakończenie rozmowy z GIOP-o. Weiss (jak go
    lubię), tak trochę niezbyt kulturalnie uciął tej kobiecie rozmowę.

    Ale generalnie, to sprawa publikacji nazwisk nowożeńców jest zaszłością
    historyczną i ma podstawy w prawie kanonicznym. Wstępując do związku
    wyznaniowego wyrażamy zgodę na obowiązujące tam zasady. Jedną z nich jest
    publikacja tzw. zapowiedzi. Tego aspektu zagadnienia jakoś nikt tam nie
    poruszył, chyba że mi coś umknęło, bo słuchałem przy pracy i "jednym uchem".