    From: Pyrtek <u...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: punkty karne dla pasazera
    Date: Wed, 19 May 2010 12:38:25 +0200

    Liwiusz pisze:
    > To nie chodzi o to, czy pasy pomagają przeżyć, czy nie. Chodzi o to,
    > czy człowieka traktuje się jak człowieka, mającego wolną wolę i rozum,
    > czy jak krowę - którą trzeba trzymać na lince i pilnować, aby sobie
    > krzywdy nie zgodziła.
    >
    > Być może traktowanie Ciebie jak krowy jest Ci na rękę, mnie to oburza.

    Podpisuję się w 100%.
    Bardziej reprezentatywnym, niż pasy tematem jest kask motocyklisty. O
    ile mnie (jako kierowcy) może zależeć, żeby ten, co siedzi za mną miał
    zapięte pasy, coby mi łba nie urwał jak będzie pospiesznie wychodził
    przez przednią szybę, to w przypadku hełmu motocyklisty - "podmiot"
    szkodę może zrobić tylko sobie.
    Zakazywanie człowiekowi "zrobienia sobie samemu szkody" jest
    traktowaniem obywatela jak bydło, jak zwierzę gospodarskie, inwentarz,
    przedmiot należący do państwa.
    Na to nie możemy się godzić!

    To samo dotyczy przymusu szkolnego, ubezpieczeń zdrowotnych i
    emerytalnych i jeszcze paru innych faszystowskich reguł okupującego to
    terytorium państwa.

    Idąc dalej: Wszelkie przepisy ruchu drogowego mają służyć temu, aby było
    mniej kolizji. Nie ma więc podstaw, aby karać za złamanie reguły, jeśli
    nie doszło do kolizji. Np. mogę przejechać/przejść na czerwonym. Jeśli
    ktoś we mnie wtedy walnie, to moja wina i ja płacę (albo moje wnuki).
    Karanie za przejście na czerwonym, to jest *DOKŁADNIE* "posadźcie mnie
    za gwałt, bo też mam aparaturę".

    Jesteście, moi współziomkowie, bydłem i jak bydło idziecie na postronku
    pastuchów (nazwiska pominę).

    --

    Tnx. Pzdr. Pyrtek.