  • Data: 2002-11-21 13:49:33
    Temat: Re: przymusowy wykup akcji ... gdzie można to zaskarżyć
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> szukaj wiadomości tego autora

    "Przemek Wrzesinski" <p...@g...pl> wrote in message
    news:arikpv$4r1$1@news.tpi.pl...
    [........]
    > 1. Twoj znajomy kiedys kupil akcje Prospera
    > 2. Kredyt Bank uratowal Prospera od upadku
    > 3. Twoj znajomy, jak sam napisales w news:aqtc7r$jbg$1@news.tpi.pl przyjal
    > pieniadze od Kredyt Banku
    > 4. Sprawa zamknieta, twoj znajomy zgodzil sie na to.
    [......]

    1. prześledziłem proces przejmowania Prospera
    2. mój znajomy nie wyraził nigdy zgody na sprzedaż akcji - dlatego właśnie
    nazywa się to przymusowym wykupem

    a więc podważa to fakty, które przytoczyłeś

    3. a może mój znajomy zawsze marzył, aby być właścicielem firmy , która
    upadła ? jakim prawem ktokolwiek ma decydować o tym co posiadam a czego nie
    ??
    4. wielu prawników i specjalistów dyskutuje na temat zgodności z Konstytucją
    artykułu 418, szczególnie pod kątem praw nabytych przed wejściem ustawy

    czyli sprawa nie jest zamknięta

    gdyby nie dotyczyło to ok. 500 zł (bo to 5 000 000 starych zł) tylko 50 000
    to doradziłbym znajomemu wynajęcie adwokata i skierowanie sprawy do sądu -
    uważam, że mimo wszystko byłaby szansa na otrzymanie jakiejś rekompensaty.
    a biorąc pod uwagę, że takich poszkodowanych osób jest ok 7000 to sądziłem,
    że może ktoś na tej grupie słyszał o jakimś "stowarzyszeniu" drobnych
    akcjonariuszy "byłych posiadaczy akcji Prosper-Banku".
    w każdym razie w obecnej sytuacji doradzam znajomemu pogodzenie się ze
    stratą i ewentualne oczekiwanie na jakieś orzecznictwo w tej sprawie (np.
    wyrok Trybunału Konstytucyjnego lub wykładnię Sądu Najwyższego)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski