    From: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przetarg dla wybranych
    Date: Tue, 08 Jun 2004 08:41:43 +0200

    Lesio5 wrote:
    > Użytkownik "Daniel H." <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie moga. Złóz protest.
    > Ustawa o przetargach publicznych na stronie www.uzp.gov.pl

    Jedno drobne pytanie na początek. Czy chodzi o to, że (1.) gmina ma
    działkę, którą chciałaby komuś oddać w dzierżawę (celową), czy też o to,
    że (2.) gmina chce od kogoś wydzierżawić działkę pod parking? Moim
    zdaniem pierwsze jest bardziej prawdopodobne (ale autor pytania mógłby
    to wyraźniej określić ;)), co nie zmienia jednak faktu, że w żadnym z
    tych wypadków ustawa Prawo zamówień publicznych nie ma zastosowania. W
    pierwszym z tego oczywistego powodu, że gmina jest sprzedającym, a nie
    nabywającym (wchodzą tu w grę raczej zasady ustawy o gospodarce
    nieruchomościami, a tam - ale mogę się mylić - określono zasady
    przetargów jedynie dla sprzedaży bądź oddania w wieczyste użytkowanie
    nieruchomości). W drugim zaś dlatego, że do zamówień, których
    przedmiotem jest "nabycie własności i innych praw do nieruchomości"
    (czyli również dzierżawy nieruchomości) ustawy Prawo zamówień
    publicznych nie stosuje się (art. 4 pkt 3 lit. "i" ww. ustawy).

    Inna sprawa, że warunek jest dziwny i ja nie widzę dla niego sensownego
    uzasadnienia. Więc pisz do owego urzędu.

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/