eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprzekształcenie spółdzielczego prawa lokatorskiego w odrębną własność - co oprócz aktu ? › Re: przekształcenie spółdzielczego prawa lokatorskiego w odrębną własność - co oprócz aktu ?
  • Data: 2009-12-22 14:25:36
    Temat: Re: przekształcenie spółdzielczego prawa lokatorskiego w odrębną własność - co oprócz aktu ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2009-12-22 01:00, witek pisze:

    > aniemówiłem.

    ;)
    Kończąc wnioski i dziękując za odpowiedzi dodam na czym stanęło:

    1. Zadzwoniłem do urzędu i rozpytałem się co i jak, a w
    szczególności jakie kary grożą za niedotrzymanie terminu i jak
    konsekwentnie są egzekwowane ... zasadniczo z wyjaśnień
    urzędniczki dowiedziałem się, że w sumie to i można karać, ale
    tak "bokiem" mi powie, żem niejedyny który w tym temacie
    zapomniał o podatku i mają tego na pęczki ... zasadniczo wzywają
    do zapłaty podatku i złożenia wniosku o opodatkowanie gdyż iż
    wiedzę o zmianie spółdzielczego w odrębną własność pozyskują z
    geodezji (jeśli dobrze zapamiętałem).

    2. Niewymagana jest forma osobistego stawiennictwa - można
    korespondencyjnie.

    3. Można wysłać najzwyklejszą kserówkę (pytałem czy poświadczać
    jakokolwiek własnym podpisem czy ogarniać poświadczenie
    notarialne za zgodność - odpowiedź jak w pkt 1 - i tak dostają
    jakiś odpis z jakiegoś urzędu (albo z SM, bo ta pewnie se
    pomniejsza w ten sposób podatki które płaciła).

    4. Po rozpytaniu o formę wypełnienia - zasadniczo rozchodzi im
    się w dwóch pkt. o : 1) powierzchnię użytkową
    mieszkania+piwnica, 2) powierzchnię gruntu, a raczej nabyty
    udział w gruncie, i to wystarczy ... dane do systemiku i tak
    sobie wezmą z kopii aktu i geodezji ... to

    Zatem zakańczam wątek i pozdrawiam "adwersarzy" :)
    6008