  • Data: 2004-01-03 23:16:57
    Temat: Re: prośba o pomoc
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "łysy" <v...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:bt7bat$9iu$1@bandai.magma-net.pl...
    > Dzień Dobry
    >

    > Piszę w nietypowej troche sprawie. Mianowicie dostałem wyrok 1rok
    > pozbawienia wolności za jazdę rowerem pod wpływem alkoholu. Jest to
    troszke
    > głupia sprawa, bo nie wiedziałem poprostu ze sąd moze mnie tak
    potraktować.

    Ignorantia iuris nocet - nieznajomość prawa szkodzi - jak mawiali starożytni
    Rzymianie
    Nie wiedziałeś, że nie można jeździć rowerem pod wpływem alkoholu? Nie
    wiedziałeś, ze jest to przestępstwo karane więzieniem? Ciekawe.

    > Na pierwszej sprawie poprostu chciałem mieć wszystko za sobą zapomnieć o
    tym
    > i nie mieć z sadami nic do czynienia , lecz pech chciał ze zostałem
    > zatrzymany powtórnie za to samo.

    "Pech chciał"? Pech cię posadził drugi raz na rower po pijaku? O nie
    kochany, ty piłeś i ty jechałeś. I tylko ty jesteś winny. Sąd dał ci szansę
    zawieszając wyrok. Poddał cię próbie i nie sprawdziłeś się. Możesz mieć
    pretensje tylko do samego siebie.

    > I na sprawie prokurator ukarał mnie takze w
    > zawieszeniu.

    NIe prokurator, tylko sąd. Prokuratorzy jak narazie w tym kraju kar nie
    wymierzają.

    Odetchnołem z ulgą lecz nie na długo bo po niedługim czasie
    > przyszło mi wezwanie na kolejną rozprawe na której juz prokurator domagał
    > sie wykonania kary. Sąd przychylił sie do niego. Napisałem odwołanie ,
    lecz
    > niestety nie pomogło .

    Dostałeś wezwanie na posiedzenie w sprawie zarządzenia wykonania tej
    pierwszej kary. I sąd zarządził.
    Zgodnie z treścią art 75 par 1 kk nie mógł zrobić inaczej - skoro w okresie
    próby popełniłeś ponownie przestepstwo za które uprzednio orzeczono karę z
    warunkowym zawieszeniem jej wykonania. I nie ma znaczenia, że ta druga kara
    też była z zawieszeniem. Oczywiście, że odwołanie nic nie dało, bo nic nie
    mogło dać. Prawo jest pod tym względem bezwzględne.

    Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc w tej sprawie, bo jesli
    > trafie do więzienia na rok to strace wszystko w życiu o co tak walczyłem ,
    > w szczególności chodzi mi o prace.

    Trzeba było o tym mysleć kiedy wsiadałeś po pijanemu na rower, chociaż
    wiedziałeś, że zostałeś już za to raz ukarany i że wyznaczono ci okres
    próby. A teraz spuśc głowę i płacz, gdyż nic więcej uczynić nie możesz.

    > Proszę o pomoc w tej sprawie i z góry serdecznie dziekuje za odpowiedz .

    Pomoc... ułaskawienie przez prezydenta - ale nie licz na to. Mało
    prawdopodobne byś uzyskał pozytywną opinię sądu w tym przedmiocie.

    Jedyne co ci pozostaje to walka w postępowaniu wykonawczym. Składaj wnioski
    o odroczenie wykonania kary, może się uda... I na miłośc boską, nie wsiadaj
    znowu po pijaku na rower!

    Rodrig F.