  • Data: 2004-09-07 17:04:37
    Temat: Re: programy prawnicze
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sadam wrote:

    > Witam !
    >
    > Mam pytanie dotyczące programów informacji prawnej - potrzebuję
    > zakupić program posiadający aktualizowaną bazę aktów prawnych
    > polskich i uni europejskiej
    > Znam trzy "marki"
    >
    > "Lex" - System informacji prawnej - firma z Sopotu

    Lex ma pewną wadę programistyczną, nie wiem czy już wyeliminowaną.
    Powstała z jej powodu spora chryja, jako że jest chyba
    najpopularniejszy w instytucjach państwowych.
    Otóż jak go projektowali, to założyli za małą liczbę "poziomów" w
    aktach prawnych. Zarządzają bazą za pomoca tych poziomów (np.
    "uchylają" fragmenty ustaw) i nie potrafią (nie potrafili) uchylić
    pojedynczych podpunktów. System uchylał podpunkt, a jakże, nie wyrzucał
    błędów, ale uchylał jednocześnie wszystkie podpunkty. Po prostu uchylał
    cały punkt. Afera była jak tak uchylili cały punkt w czymś z prawa
    budowlanego, zamiast jednego podpunkciku. Sporo urzędów wydawało błędne
    decyzje, aż ministerstwo, zdaje się infrastruktury, umieściło na
    stronach sprostowanie i informację o błedzie w lex-ie.

    A poza tym owszem firma z Sopotu, ale juz jakiś czas temu przejęta
    przez pewien duzy koncern.
    Poza tym program fajny, tyle że drooogi.

    --
    Pozdro
    Massai