eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproces cywilny - zwolnienie od kosztow sadowych - oswiadczenie o stanie rodzinnym, majatku, dochodach i zrodlach utrzymania › Re: proces cywilny - zwolnienie od kosztow sadowych - oswiadczenie o stanie rodzinnym, majatku, dochodach i zrodlach utrzymania
  • Data: 2009-09-02 18:55:20
    Temat: Re: proces cywilny - zwolnienie od kosztow sadowych - oswiadczenie o stanie rodzinnym, majatku, dochodach i zrodlach utrzymania
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    eg pisze:

    > Chodzi o proces cywilny. Moja babcia, starsza juz osoba, dostala taki
    > formularz do wypelnienia - oswiadczenie o stanie rodzinnym, majatku,
    > dochodach i zrodlach utrzymania. Jak go zobaczyla, to powiedziala, za za
    > chiny tego nie wypelni. Woli juz zrezygnowac z procesu, ktory moim zdaniem
    > ma duze szanse na wygrana.Chcialbym was wiec zapytac o co w tym dokladnie
    > chodzi.

    Przecież formularz jest banalny.

    > Czy dotyczy to tylko wpisowego czy tez innych kosztow sadowych i jakich
    > (oplata za sedziego, biegli, inne)?

    Koszty sądowe = opłata + wydatki
    A co to jest "opłata za sędziego" ?

    > Zakladamy, ze babcia tego nie wypelni,

    Wniosek o zwolnienie od kosztów zostanie zwrócony a ona zostanie wezwana
    do uiszczenia opłaty sądowej.

    > czy w razie wygranej sad dodatkowo zasadzi jej koszty jej adwokata?

    Tak, ale to nie jest związane z posiadaniem lub nie zwolnienia od
    kosztów sądowych.
    I jeśli ma adwokata to za co mu płacicie - te pytania to do niego.

    > A w razie przegranej jakie koszty poniesie?

    Zwrot kosztów procesu drugiej strony - ale musiałby je zwrócić również
    wtedy gdyby była zwolniona od kosztów sądowych. Poza tym straci to co
    włoży: opłatę sądową oraz wydatki.

    > Gdyby zakonczylo sie to czesciowym sukcesem (np. kwota zadania zostala obnizona)
    jak to bedzie wygladalo?

    To zależy od tego kto w jakim % wygra proces.

    > Chodzi o sprawe z wypadku drogowego, a adwokat babci jakos tego dobrze nie
    > wytlumaczyl, albo tez babcia sie zdenerwowala i wszystko pomieszala. Jak to
    > wiec jest?

    Zmienić takiego adwokata który nie umie po ludzku wytłumaczyć.

    --
    @2009 Johnson