    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problemy ze spłatą kredytu
    Date: Thu, 08 Jan 2004 09:52:39 +0100

    Stefan wrote:

    [...]

    > Ok. Powiedzmy, że poręczyciel spłaca. Aby potem odzyskać
    > pieniądze trzeba skorzystać z pomocy sądu -> komornika.

    Teoretycznie nie.
    Jesli dluznik dobrowolnie odda to nie.
    Jesli nie chce oddac - sad. Jesli dalej nie oddaje - komornik
    lub SPRZEDAZ (cesja na innego wierzyciela) dlugu.

    > Czy
    > poręczyciel ma wtedy takie same szanse na odzyskanie
    > pieniędzy jak gdyby próbował tego SKOK? Chodzi mi o to, czy
    > SKOK nie dobierze się sprawniej do kredytobiorcy niż
    > poręczyciel. (chociaż wydaje mi się, że nie ma różnicy...)

    Zalezy co oznacza "sprawniej".
    SKOK wybiera to co mu wygodniej czyli po zabezpieczenie.
    Zabezpieczeniem jest poreczenie.
    Teraz przyszlo mi do glowy jesze jedno
    (ale moze pomoga prawnicy)
    CZy mama miala prawoporeczyc kreyt
    (czy ta czynnosc byla skuteczna
    np poprzezprzekroczenie zakresu
    zwyklego zarzadu majatkiem wspolnym)

    > Wpadło mi do głowy coś takiego: Czy możliwe jest dogadanie
    > się z windykatorem

    nawet nie myslcie o windykatorze.
    Trzeba isc "do wierzyciela" i ustalic warunki splaty.

    > takie, że spłaca się część długu i oni w
    > sądzie domagają się spłaty tylko od pozostałych dłużników?
    > Płaci się część i dają spokój.

    nie daja tak latwo spokoju.
    Ale kazda splacona czesc daje podstawe do wystapienia przeciw
    kredytobiorcy o zwrot i o zabezpieczenie majatku na poczet roszczen.

    Boguslaw