    From: kondi <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z wlascicielka wynajmowanego mieszkania
    Date: Sat, 15 Jul 2006 20:43:03 +0200

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do
    > używania przez czas oznaczony lub nie oznaczony, a najemca zobowiązuje się
    > płacić wynajmującemu umówiony czynsz. (art. 659 kc) Skoro dziewczyna mu nie
    > będzie płacić, to nie jest to umowa najmu. I to by było na tyle.

    no to jak kumpel strzeli dokłady artykuł kodeksu to tu juz kobieta chyba
    będzie musiała zamilknąc, nie wiem jedynie czy sie nie przczyczepi, że
    ta dziewczyna nie jest jego zona wiec na pewno mu placi, ale w koncu
    kolega dobrze zarabia i ma prawo miec utrzymanke :)

    > Przede wszystkim niech tam spokojnie mieszkają razem. Właścicielka lokalu
    > może im ... wężykiem. Jeśli będzie chciała podwyżki, to niech wystąpi na
    > piśmie. Wówczas chłopak potraktuje to jako jej wypowiedzenie. Natomiast na
    > piśmie do tej właścicielki bym o nic nie występował, bo i po co. Przecież to
    > ona chce te 200 zł, a nie Twój kolega.

    na razie beda tak mieszkac, ale jak pisalem, oni chca sie wyprowadzic,
    teraz ok, bo kolezanka jest w mieszkaniu, ale jak sie zacznie rok
    akademicki to jedne klucze na pare nie wystarcza na pewno, do tego
    potrzebny im telefon i internet, powiem znajomemu o tym, ze kobieta nie
    ma prawa nic wziac od nich kasy i on jej zaproponuje te 50 zl wiecej,
    zeby tylko jego dziewczyna zostala wpisana normalnie i zeby dali im
    drugie klucze, ale jesli wlasciciele sie na to nie zgodza, to znajomi
    beda musieli szukac czegos innego,

    tu sie pojawia pytanie czy kolega moze zerwac te umowe czy ma mieszkac,
    choc razem z dziewczyna (przynajmniej tyle) do konca kwietnia przyszlego
    roku, bo w umowie nie ma okresu wypowiedzenia, a została zawarta na czas
    okreslony, problemu nie byloby gdyby okres wypowiedzenia był, bo mogliby
    spokojnie razem mieszkac na wypowiedzeniu wlasnie. moze przy umowach na
    czas okreslony jest jakis domyslny okres wypowiedzenia? oni nie tylko
    nie chca tracic kaucji, ale chca zeby wlasciciele mieszkania podpisali
    im protokol odbioru mieszkania, ze wszystko jest w idealnym stanie, zeby
    potem nie bylo problemow, ze jakis rachunek telefoniczny itp.