    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z wlascicielka wynajmowanego mieszkania
    Date: Sat, 15 Jul 2006 20:00:13 +0200

    kondi [###k...@g...pl.###] napisał:

    > nie jestesmy prawnikami, zadne z nas i zadnego prawnika nie znamy, na
    > tej rozmowie, ktorasieodbyla niedawno, wlascicielka z wlascicielem
    > powiedzieli ze jesli kolezanka sie wprowadzi, to znajomy bedzie jej
    > podnajmowal w zwiazku z czym oni sobie tego nie zycza i traktuja to jako
    > zerwanie umowy i oczekuja wynagrodzenia za to, do tego mowia, ze te
    > sprawe bez problemu da sie w sadzie udowodnic, ale oni ida koledze na
    > reke i chca potraktowac to lagodnie
    > dlatego kumpel musi byc pewny i dokladnie wszystko im powiedziec, zeby
    > ich zgasic

    Przez umowę najmu wynajmujący zobowiązuje się oddać najemcy rzecz do
    używania przez czas oznaczony lub nie oznaczony, a najemca zobowiązuje się
    płacić wynajmującemu umówiony czynsz. (art. 659 kc) Skoro dziewczyna mu nie
    będzie płacić, to nie jest to umowa najmu. I to by było na tyle.

    > na razie jeśli dobrze rozumiem, to sprawa wyglada tak, ze kolega ma
    > zazadac na pismie informacj o podwyzce zwiazanej z przebywaniem tam jego
    > dziewczyny, a takie pismo ma potraktowac jako zmiane waryunkow umowy
    > tak? kobieta straszy, ze pojdzie do sadu jeśli kumpel sie zechce
    > wyprowadzic przed kwietniem, dla prawnika moze to wyglada smiesznie, ale
    > nie dla informatyka i stydentki pedagogiki
    > nie wiem czy mozna kupic sumienie wlasicieli za 200 zl, kumpel boi sie
    > ze kasa to poczatek problemow, jeśli zaplaca beda kolejne zadania

    Przede wszystkim niech tam spokojnie mieszkają razem. Właścicielka lokalu
    może im ... wężykiem. Jeśli będzie chciała podwyżki, to niech wystąpi na
    piśmie. Wówczas chłopak potraktuje to jako jej wypowiedzenie. Natomiast na
    piśmie do tej właścicielki bym o nic nie występował, bo i po co. Przecież to
    ona chce te 200 zł, a nie Twój kolega.