    From: "ra9om1ak" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem z rejestracja auta
    Date: Wed, 13 Aug 2008 18:49:05 +0200

    Użytkownik wrote:

    > Tu handlarz mial akurat racje - w niemczech rzeczywiscie liczy sie
    > breif - karta pojazdu i koniec. Ludzie trzymaja to w sejfach :)
    > Ale tu nie chodzi o prawo niemeickie tylko polskie - i powiem ci ze
    > ja tez bylem zaskoczony, ale pani w okienku nie interesowalo czy sie
    > ludzie zgadzaja na briefach i umowie.
    > I prawde mowiac nie wiem czemu, no ale tak jest i mniejsza o to.

    > No a tym mnie zaskoczyles!! Bo to znaczy ze ta umowa w ogole nie
    > powinna byc potrzebna. Mozesz mi jeszcze powiedziec jakie to jest
    > miasto ??

    Ech, urzednicy i ich ofiary...postaram sie pomoc, choc nie mam juz nic
    wspolnego z tym tematem od prawie roku, choc mysle, ze niewiele sie
    zmienilo. Na umowie kupna-sprzedazy moze byc Adolf Hitler nie chce mi sie
    szukac w rozp. ale umowy "zagraniczne" nie musza miec ciaglosci, wiadomo o
    co chodzi.

    Druga sprawa. Jezeli sprzedaz nastapila przez komis, to komis nawet nie musi
    dawac Ci umowy. Dokladnie juz nie pamietam zapisu a i nie bardzo chce mi sie
    szukac. Niemniej, przepusc przez komis i tyle. Zapytaj sie jeszcze kogos kto
    jest na biezaco.

    Podpowiedz: rozp. w sprawie rej. i oznaczania pojazdow oraz rozp. w sprawie
    szczegolowych czynnosci organow w sprawie dot. rej. pojazdow. Obydwa z 5
    razy nowelizowane, poszukaj na stronie sejmowej.

    Zatrwazajace jest, jak urzednicy dalej pomiataja ludzmi, ktorzy nie musza
    sie znac na tych procedurach. Karygodne jest, ze w Pcimiu jest ok, a w
    Wabrzeznie juz brakuje dokumentow - choc tutaj raczej kopa w dupe dalbym
    ustawodawcy za konstrukcje prawna ustaw i rozp. oraz brak wykladni.
    Pierdolna gniota i sam sobie interpretuj, a co radca to inna opinia.

    Cierpia petenci, cierpia urzednicy --> skargi, odszkodowania. Nie kazdy
    urzednik jest debilem. Petenci tez kreca jak moga i pisza co chca.

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl