  • Data: 2006-07-28 08:16:09
    Temat: Re: problem z pracownikiem
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:eabajv$k8n$1@atlantis.news.tpi.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > A skąd wziąłeś to zrzeczenie się należnego wynagrodzenia?
    > Przecież w pierwszym poście stoi jak wół: "przysłał mi żadanie wypłaty
    > kilku tysięcy złotych tytułem zaległych przepracowanych nadgodzin
    > których nigdy nie było".
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ot, rozumienie wybiórcze... ;)
    W pierwszym poście stoi jak wół, że jedna strona twierdzi iż należność
    istnieje, a druga że nie.

    > Ten dodatkowy dokument nie byłby zrzeczeniem się czegoś tylko
    > potwierdzeniem FAKTU braku jakichkolwiek należności.
    Sytuacja z pierwszego postu miała już miejsce i o podpisywaniu tego typu
    oświadczeń (bo nie "umów" przecież, jak pisał tomm) nie może być mowy. Autor
    pytał zresztą o to co może zrobić teraz, a nie co mógł zrobić przedtem.
    Stąd IMO w tej części wątku rozmawiamy na poziomie ogólnym.
    Przede wszystkim pracownik nie musi składać ani podpisywać żadnych
    dodatkowych dokumentów nie przewidzianych prawem pracy.
    Z chwilą rozwiązania stosunku zaległe należności płacowe mogą istnieć albo
    nie. W pierwszym przypadku pracownik składając takie oświadczenie zrzekałby
    się wynagrodzenia i dodatkowo poświadczał nieprawdę.
    Zaś w drugim przypadku może oświadczać jak chce, że nie ma roszczeń
    płacowych - tylko po co?

    Jotte