    From: "beny76" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo w mieszkaniu komunalnym
    Date: Fri, 18 Oct 2002 12:10:10 +0200

    USTAWA z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym
    zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.
    (Dz. U. nr 71 z roku 2001 poz. 733.) wprowadziła zmiany w Kodeksie
    cywilnym.

    Art. 26 ust. 12 ww. Ustawy stanowi, że między innymi wprowadza się
    następującą zmianę w Kodeksie cywilnym:

    po art. 690 dodaje się art. 691 w brzmieniu:
    "Art. 691. § 1. W razie śmierci najemcy lokalu mieszkalnego w
    stosunek najmu lokalu wstępują: małżonek niebędący współnajemcą lokalu,
    dzieci najemcy i jego współmałżonka, inne osoby, wobec których
    najemca był obowiązany do świadczeń alimentacyjnych, oraz osoba, która
    pozostawała faktycznie we wspólnym pożyciu z najemcą.
    § 2. Osoby wymienione w § 1 wstępują w stosunek najmu lokalu
    mieszkalnego, jeżeli stale zamieszkiwały z najemcą w tym lokalu do chwili
    jego śmierci.
    § 3. W razie braku osób wymienionych w § 1 stosunek najmu lokalu
    mieszkalnego wygasa.

    Nie bój żaby, jeżeli dzieci stale zamieszkiwały z rodzicami.

    Pozdr beny76 szklarska poreba b...@w...pl