eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo w internecie - wykorzystanie nieprzewidzianego dzialania serwera › Re: prawo w internecie - wykorzystanie nieprzewidzianego dzialania serwera
    From: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo w internecie - wykorzystanie nieprzewidzianego dzialania serwera
    Date: Thu, 19 Jun 2003 21:52:55 +0200

    jeremi wrote:
    > na serwerze news microsoftu nie ma generalnie mozliwosci
    > zakladania nowych grup; jednakze przez przypadek wysylajac
    > alt.config, alt.test oraz na ichniejsza microsoft.test udalo
    > sie utworzyc grupe... z tym ze nie rozeszla sie po innych
    > serwerach a jedynie zatrzymala i utworzyla na ich serwerze;
    >
    > czy tworzenie tej i kolejnych grup na podobnej zasadzie
    > lamie polskie prawo?

    Prawo nie zabrania wysyłania controli na serwery newsowe. Skoro gupa się
    założyła a nie powinna, serwer był nieprawidłowo skonfigurowany. Nie
    nastąpiło jednak obejście jakichkolwiek zabezpieczeń, bo te
    zabezpieczenia po prostu nie istaniały. Tak więc zrobiłeś to, co była de
    facto umożliwione na serwerze, za pomocą oficjalnie dostępnych środków,
    nawet nie wykorzystując jakichkolwiek błędów w konfiguracji czy w
    oprogramowaniu. Regulamin Microsoftu nie stanowi prawa i nie jest Twoim
    obowiązkiem jego znanie i przestrzeganie, więc zasada "nieznajomość
    prawa szkodzi" nie ma tu zastosowania.

    Aha, nie jestem prawnikiem, ale nie widzę punktu zaczepienia o co
    mógłbyś być oskarżony. Czy koledzy którzy to sugerowali przedstawili
    jakieś paragrafy?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński