eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze? › Re: prawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze?
    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze?
    Date: Mon, 30 Jul 2007 17:20:30 +0200

    Sowiecki Agent pisze:

    > zwlaszcza gdy nie zlapano ich na goracym uczynku :) to jest dla mnie
    > naciagane inaczej takie domniemanie bylo by zawarte w przepisie.
    > Czesto lapia przestepcow po jakimas okresie od popelnineia przestepstwa,
    > prosze wytlumacz teraz 'wyksztalciuchowi' skad zalozenie ze domniemani
    > sprawcy maja zamiar akurat teraz mataczyc skoro mieli na to czas w
    > okresie pomiedzy zatrzymaniem a dokonaniem przestepstwa.

    Bardzo prosto :)
    1. po co mieli mataczyć skoro ich nie złapano i liczyli na to że nigdy
    ich nie złapią bo nikt nie wie o tym, że to oni;
    2. albo mataczyli i dlatego od razu ich nie zlałano, ale mataczenie było
    kiepskie i ich złapano (z opóźnieniem), a wiec pewnie bedą się strali
    wymyśleć jakieś nowe "rozwiązanie", dostosowane do obecnej sytuacji i
    wiedzy organów procesowych, czyli matyczyć jeszcze raz w inny sposób.

    A przede wszystkim nie twierdzę ze istnieje jakieś "domniemanie".
    Wszystko zleży od konkretnej sprawy i okoliczności.

    > Rozbraja mnie tez wniosek o areszt dla Łyzwinskiego. Kuzwa, nagle po 4
    > latach zacznie mataczyc...

    Z mataczeniem Łyżwińskiego to chyba akurat nie będzie problemu. Przecież
    on już mataczy (jakiś weterynarz już siedzi z tej okazji, ze namawiał
    kogo trzeba do zmiany zeznań). Umówmy się że weterynarz nie był
    zainteresowny zmianą tych zeznań, czyli jak byk robił to dla "dobra"
    pana Łyżwińskiego.
    Nie można też wykluczyć że mają tam jakieś nagrane jakieś jego telefony.
    A poza tym na łyżwińskiego to nie mogę patrzeć.
    Za sam wygląd "dałbym" mu 5 lat ;)
    Tak czy inaczej areszt stosuje sąd, a nie ziobro, ja, prasa czy ty.

    > no wlasnie uzasadnione obawy. Uzasadniona obawa byl wniosek o areszt w
    > przypadku dzialacza samoobrony ktory probnowal wplynac na zeznania anety
    > k. i to zostalo zarejstrowane. Jest wtedy wielce prawdopodobne ze dalej
    > bedzie to robic, ale wysuwanie z tego wniosku ze kazdy z dzialaczy SO
    > ktorych nazwisko pojawia sie w aferze s. zacznie to samo robic jest moim
    > zdaniem lekkim przegieciem.

    A "uzasadnione obawy" to już kwestia ocenna i robi to sąd. A orzeczenia
    sądu podlegają weryfikacji.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/