eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze? › Re: prawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze?
    From: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze?
    Date: Mon, 30 Jul 2007 16:08:45 +0200

    Johnson napisał(a):

    > Wcale nie twierdzę że sam fakt nie przyznawania się do winy oznacza
    > obawę matactwa. I nigdy tak nie twierdziłem.
    > Ale np według mnie obawa matactwa może mieć miejsce gdy oskarżony nie
    > przyznaje się do winy a w przestępstwie brały udział inne osoby.
    > oczywistym jest że mogą starać się ("obawa") uzgodnić "korzystną" wersję
    > zdarzeń.

    zwlaszcza gdy nie zlapano ich na goracym uczynku :) to jest dla mnie
    naciagane inaczej takie domniemanie bylo by zawarte w przepisie.
    Czesto lapia przestepcow po jakimas okresie od popelnineia przestepstwa,
    prosze wytlumacz teraz 'wyksztalciuchowi' skad zalozenie ze domniemani
    sprawcy maja zamiar akurat teraz mataczyc skoro mieli na to czas w
    okresie pomiedzy zatrzymaniem a dokonaniem przestepstwa.

    Rozbraja mnie tez wniosek o areszt dla Łyzwinskiego. Kuzwa, nagle po 4
    latach zacznie mataczyc... to samo z Jakubowska (co zaznaczyl Kalisz),
    absurd w rozumowaniu. Nie mam dostepu do akt, ale szczerze watpie by
    pisowscy(?) prokuratorzy nie pochwalili sie materialem sugerujacym ze
    dzialczka SLD zamierza utrudniac sledztwo. Skoro Show minister zwoluje
    konferencje by pokazac MIAZDZACE dowody w postaci pomowienia jakiego
    lacha ktory siedzi w pierdlu od kilku lat.

    > Ale odróżnij jeszcze "matactwo" (czyli zachowanie które już miało
    > miejsce) od "obawy matactwa" (czyli zachowania które nie koniecznie już
    > miało miejsce, ale są uzasadnione podstawy do obaw że sprawca może i ma
    > możliwość matactwa).

    no wlasnie uzasadnione obawy. Uzasadniona obawa byl wniosek o areszt w
    przypadku dzialacza samoobrony ktory probnowal wplynac na zeznania anety
    k. i to zostalo zarejstrowane. Jest wtedy wielce prawdopodobne ze dalej
    bedzie to robic, ale wysuwanie z tego wniosku ze kazdy z dzialaczy SO
    ktorych nazwisko pojawia sie w aferze s. zacznie to samo robic jest moim
    zdaniem lekkim przegieciem.

    P.
    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.