eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze? › Re: prawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze?
    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo karne - kiedy odwołać wniosek o dobrowolne poddanie się karze?
    Date: Mon, 30 Jul 2007 15:44:58 +0200

    Sowiecki Agent pisze:

    > tylko ze ta rzekoma obawa matactwa powstaje nie przy zmianie wyjasnien a
    > przy zlozeniu wyjasnien w ktorych sie nie przyznaje do zarzutow.

    Wcale nie twierdzę że sam fakt nie przyznawania się do winy oznacza
    obawę matactwa. I nigdy tak nie twierdziłem.
    Ale np według mnie obawa matactwa może mieć miejsce gdy oskarżony nie
    przyznaje się do winy a w przestępstwie brały udział inne osoby.
    oczywistym jest że mogą starać się ("obawa") uzgodnić "korzystną" wersję
    zdarzeń.

    > Tak bylo z Jakubowska.

    A jak było z jakubowską to nie wiem. Masz dostęp do akt??

    > bo matactwo rozumiem jako wplywwanie na
    > inne dowody czy to materialne czy osobowe.

    Ale odróżnij jeszcze "matactwo" (czyli zachowanie które już miało
    miejsce) od "obawy matactwa" (czyli zachowania które nie koniecznie już
    miało miejsce, ale są uzasadnione podstawy do obaw że sprawca może i ma
    możliwość matactwa).

    > niestety nie brak takich

    Piętnuje takich :) głupcy ...
    Ja jakoś nie przypominam sobie bym się spotkał z takim wypadkiem.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/