    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do mieszkania?
    Date: Wed, 22 Jan 2003 13:58:16 +0100

    "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message
    news:b0js0a$j4m$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > pan wymaga opieki,mama też nie jest młoda ale dużo sprawniejsza od
    męża,oboje
    > są już dość wiekowi.
    > Synowie w.w nie interesują się ojcem,nie odwiedzają go,co jakiś czas tylko
    > dzwonią i ...milczą (wygląda to jakby ktoś sprawdzał czy właściciel
    > mieszkania jeszcze żyje.
    > Mama jest teraz zameldowana u męża , mąż sporządził testament w którym
    > przekazuje po śmierci mieszkanie mojej mamie za opiekę.
    > Notariusz "podobno"-tak twierdzi moja mama-nie chciał przyjąć takiego
    > testamentu i powiedział że mają go trzymać w domu.

    Notariuszowi nic do tego gdzie bedzie trzymany testament.
    Byle nie u niego. Moze on byc trzymany nawet w skrytce na Dworcu Centralnym.

    > Moja mama nie ma własnego mieszkania i teraz pytanie,czy po śmierci męża
    ma
    > szanse zostać w mieszkaniu?

    Oczywiscie.

    > czy będzie musiała podzielić się mieszkaniem z synami i wnuczką

    nie..

    > (zachowek) co będzie jak nie będzie mogła ich spłacić?

    Bezie ich dluzniczka - zachowek im sie nalezy.

    > mieszkanie jest maleńkie,pokój z kuchnią,nie da się zamienić na mniejsze.
    > Bardzo proszę o pomoc.
    > Wanda

    Mozna dokonac darowizny, lub rozszerzyc wspolnosc majatkowa o mieszkanie.

    Jelsi maz mamy pozyje jescze dostatecznie dlugo - wartosc darowizny
    nie bedzie wchodzila do masy spadkowej.

    Boguslaw