    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do domeny ?
    Date: Sat, 9 Aug 2008 00:53:18 +0200
    <Pine.WNT.4.64.0808081511010.4044@quad> <g7i2sd$pij$1@news.onet.pl>

    On Fri, 8 Aug 2008, Marian wrote:

    > Czyli uwazasz, ze lepiej, zeby klienci ponosili koszty?

    Inaczej będzie jak kiedyś - może o tym nie wiesz, ale był okres
    z "sobiepaństwem NASK", który ZUPEŁNIE uznaniowo odmawiał rejestracji
    komuś wg własnego widzimisię.
    Koszty ktoś Ci już wskazał - masz kompa, to DODATKOWY koszt jest
    niski. Nie masz kompa - możesz zlecić jak znajdziesz chętnego,
    okaże się ile by to kosztowało.

    > I zeby byly procesy?

    Zawsze będą.
    Jak nie przeciw innemu abonentowi to przeciw rejestratorowi, o to
    że nie zarejestował - albo o to, że zarejestrował "znak podobny".
    Nonsens.

    > No to nie napedza kasy ani NASK ani kupujacycm domeny a jedynie klice
    > prawniczej. OK, rozumiem. Trzeba sobie chleb zapewniac...

    Ubolewam, prawnikiem nie jestem, uważam że zdecydowanie należałoby
    bardziej "uwolnić" część zawodów w tej branży, pozostawiając dla
    przekonanych o potrzebie zapewnienia wysokiej jakości metodami
    korporacyjnymi DOBROWOLNĄ możliwość stowarzyszania się.
    Przecież to Ty chcesz zapewnić "kasę na chleb" - wiesz ile by
    kasował prawnik i takiego dostawcy, jakbyś OBOWIĄZKOWO musiał
    mu zapłacić "za sprawdzenie"? :P
    Weź może i poczytaj opinie o stosowaniu w .pl podpisu cyfrowego
    i wyciągnij wnioski.

    > Kleliby albo nie. Wystarczy zrobic "weryfikacja nazwy domeny w bazie znakow
    > zastrzezonych - +25 pln".

    Że jak, chcesz wprowadzić USTAWOWO cenę za taką usługę?
    No to resztę trzeba będzie "utopić" w innym miejscu.

    > A kupuje sie te nicki gdzies?
    >
    > Nie?

    Nie, podlegają całkiem swobodnemu oflejmowaniu przez dotychczasowych
    użyszkodników :)

    > No to z d..y wyjete porownanie ;)

    Niech Ci będzie :)

    > sprzedajacych... znaczy swiadczacych. Zeby nei mogli swiadczyc uslug, ktore
    > sa zabronkione (opatentowane, zastrzezone).

    Ale posiadanie adresu stanowiącego czyjś znak towarowy NIE JEST
    zabronione!
    Zabronione jest WYŁĄCZNIE posługiwanie się takim znakiem W OKREŚLONYM
    CELU!
    Przykładowo: przy produkcji piwa.
    Ale do świadczenia usług murarskich niekoniecznie będzie miało
    zastosowanie jakieś ograniczenie, mimo użycia takiej samej
    nazwy.

    > Wiesz, a kiedys tak bylo z domenami. Trzeba bylo faksy pisac, byc instytucją.

    Wiem, nie doczytałem do tego miejsca nim zacząłem pisać, moje zdanie
    widzisz wyżej :)
    Mogłeś sobie mieć "prawo", NASK miał inne zdanie, domeny nie dostałeś
    i już.

    > Ale jak widzisz czasy sie zmieniaja...

    Widzę :)

    pzdr, Gotfryd