    From: Marian <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo do domeny ?
    Date: Fri, 08 Aug 2008 20:22:04 +0200
    <Pine.WNT.4.64.0808081511010.4044@quad>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Nie podatników, a korzystających z usług NASKu, nie wszystkich,
    > bo samemu NASKowi by to zysku nie przyniosło, niekoniecznie klientom,
    > bo w zamian "weryfikacji znaku" zawęziła by się ilość chętnych
    > do prowadzenia rejestracji (i ponoszenia kosztów).

    Czyli uwazasz, ze lepiej, zeby klienci ponosili koszty? I zeby byly
    procesy? No to nie napedza kasy ani NASK ani kupujacycm domeny a jedynie
    klice prawniczej. OK, rozumiem. Trzeba sobie chleb zapewniac...

    > Odmiany wersji są takie, że jakby JEDNAK miało przynieść zysk
    > NASKowi, to klienci by opłatę za ten zysk klęli w zywy kamień.

    Kleliby albo nie. Wystarczy zrobic "weryfikacja nazwy domeny w bazie
    znakow zastrzezonych - +25 pln".

    > Niestety, nick Radio Erewań jest już zajęty przez innego
    > grupowicza (na innej grupie na której bywam), więc nie mogę
    > skorzystać.
    > Ale sprawdzam to we własnym zakresie, nie mam pretensji do
    > TS że wpuszcza na newsy bez sprawdzania nicków ;)

    A kupuje sie te nicki gdzies?

    Nie?

    No to z d..y wyjete porownanie ;)

    > Ale Ty STAWIASZ SPRAWĘ NA GŁOWIE - chcesz obłożyć obowiązkami nie
    > "instytucję", lecz dostawców internetu,

    sprzedajacych... znaczy swiadczacych. Zeby nei mogli swiadczyc uslug,
    ktore sa zabronkione (opatentowane, zastrzezone).

    > ograniczając dodatkowo
    > swobodę zawierania umów - przecież dziś nic nie stoi na przeszkodzie,
    > żeby NASKowi zapłacić za "sprawdzenie znaku" - przyznam, że nie wiem
    > ile mogą chcieć, pewnie dużo, skoro nie wystawiają na stronie, to
    > pewnie trzeba by negocjować cenę ;)
    Wiesz, a kiedys tak bylo z domenami. Trzeba bylo faksy pisac, byc
    instytucją. Ale jak widzisz czasy sie zmieniaja...

    ...ale stwardnialy beton trwa... ;)