    From: Paweł <p...@b...spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo autorskie - dowody na to, że jest się autorem
    Date: Sun, 16 Dec 2007 00:43:43 +0100

    Olgierd pisze:
    > Naprawdę nie wiem skąd czerpiecie takie pomysły.
    > Jeśli już ktoś musi uderzać z takiego wysokiego C to proponuję spisać
    > rzecz na papierze i pójść do notariusza po podpis pod tym. Będzie 20
    > złotych kosztowało ale przynajmniej notariusz będzie wiedział co ta
    > czynność oznacza.

    Pomysł jest dobry, tylko jeśli będę miał potrzebę uzyskania takiego
    potwierdzenia raz w tygodniu, to uzbiera sie spora suma.

    Dlatego myślę raczej nad możliwościami potwierdzania (takimi jak
    kwalifikowany znacznik czasu oraz ewentualnie kwalifikowany podpis
    elektroniczny) wynikającymi z ustawy o podpisie elektronicznym.

    Kwalifikowane znaczniki czasu to prosta i tania metoda poświadczania
    daty pewnej.

    Natomiast kwalifikowany podpis elektroniczny może być niezaprzeczalnym
    dowodem posiadania owych plików źródłowych. Jednak to nie jest tanie w
    pierwszym roku razem z kartą kryptograficzną i czytnikiem kart to kwota
    400 zł.

    Zatem zastanawiam się czy wystarczy data pewna, czy potrzebuję jeszcze
    wykazać, że posiadałem pliki programu w tym czasie?
    Czyli czy starczą same znaczniki czasu, czy muszę również użyć podpisu?

    Paweł