  • Data: 2007-12-15 18:39:49
    Temat: Re: prawo autorskie - dowody na to, że jest się autorem
    Od: darw <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Zastanawiam się, czy wystarczającym będzie oznaczenie plików źródłowych
    > programu za pomocą kwalifikowanego znaczniku czasu?
    >(...)
    > Jednak czy to wystarczy na stwierdzenie, że to ja jestem jego autorem?

    Sporo osob dyskutuje, jak oznaczyc pliki/wydruki data pewna, ale nie
    sadze, by sama data miala znaczenie przy rozstrzyganiu o autorstwie.
    Wyobrazmy sobie, pracujesz w Microsofcie, np. lokalizujesz Windows -
    masz dostep do kodu. I czy zgrasz go na jakis serwer, czy wydrukujesz
    - to nie bedzie oznaczalo, ze jestes autorem calego kodu...
    To, ze masz go szybciej niz pracodawca, albo ze do danego momentu
    byles jedynym programista pracodawcy co najwyzej nieco uprawdopodabnia
    fakt, ze jestes autorem.
    Inna sprawa - czy czasem takie skopiowanie/wyslanie na serwer nie
    naruszy praw Twojego pracodawcy (ja mam w umowie o prace takie zapiski
    - ale nie wiem, czy sa one pochodna ustaw, czy tylko zapiskami
    umownymi).

    DarW

    PS Brak pl-literek - dzieki googlegroups