    From: Paweł Marcisz <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa autorskie - fragment mapy
    Date: Wed, 7 May 2008 12:41:34 -0700 (PDT)
    <Pine.WNT.4.64.0804282313130.2336@a64wrk> <c...@z...router>
    <d...@2...googlegroups.com>
    <g...@z...router>
    <0...@y...googlegroups.com>
    <l...@z...router>
    <0...@a...googlegroups.com>
    <r...@z...router>
    <3...@d...googlegroups.com>
    <4...@z...router>
    <9...@a...googlegroups.com>
    <1...@z...router>
    <a...@2...googlegroups.com>
    <u...@z...router>
    <5...@y...googlegroups.com>
    <h...@z...router>

    On May 7, 6:56 am, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Którzy to "sami twórcy" bo chyba ponownie sie gubię w Twojej argumentacji?
    > Zdaje mi się, że nie rozpatrujemy co konkretniejszych przypadków.

    Napisałem "zresztą", co znaczy, że jest to argument uboczny; od
    argumentu zasadniczego zacząłem. A odpowiadając na Twoje pytanie -
    nie, nie rozpatruję konkretnych przypadków, to twierdzenie ogólne - w
    znanych mi wypadkach dzieł podobnych do tych, które wskazałeś.

    > To nie ma znaczenia o co chodzi w konkretnych jednostkowych przypadkach a
    > o całe spektrum percepcyjne, które nie dość że jest wysoce
    > zindywidualizowane to jeszcze nie stanowi zbioru ani ograniczonego ani
    > zamknietego.

    Spektrum percepcyjne jest tu bez znaczenia. Ready-made'y (bo nie piszę
    przecież o jednostkowych przypadkach, tylko o przykładach ready
    made'ów właśnie) w swojej warstwie materialnej nie mają charakteru
    indywidualnego - i tyle.

    > Mogę sobie doskonale wyobrazić, że za n-lat odbiorę określony
    > wytwór jako dzieło sztuki ale przy moim obecnym stanie świadomości jest to
    > odpowiednik Twojego postrzegania śladu pozostawionego przez spychacz na
    > żwirze.

    Ależ ja nawet teraz odbieram "Fontannę" jako dzieło sztuki, co nie
    zmienia faktu, że jej utrwalenie nie jest indywidualne.

    > Jest niezmienny w kontekście spójności określonych warstw utworu.

    To znaczy? Wybacz, ale słowo "niezmienny" ma określone znaczenie i
    "spójność" się w nim nie mieści. Co więcej, pojedyncza deklamacja
    wiersza w ogóle nie może być niezmienna.

    > Jakby
    > nie było, to np. każda kolejna deklamacja w warstwie tekstowej byłaby
    > nowym utworem.

    Nic takiego nie wynika z przyjęcia, że nie jest prawdą, jakoby
    deklamacja była niezmienna.

    > Nb. interesujace, że przy moim ulubionym spychaczu miałeś zdaje się
    > wapliwości odnosnie efemeryczności dzieła i ram, którymi takie dzieło
    > miałoby być zdedfiniowane a tu Ci to nie przeszkadza...
    > Możesz zapoznać się z dziełem o formie niematerialnej?

    Tak, np. z deklamacją.

    > No i podług nich dokonywana jest i dzisiaj ocena, co wydaje się Ci nie
    > odpowiadać, więc chyba powinieneś odrobinę zawężyć zakres.

    Od bardzo wielu listów piszę, że nie jest podług nich dokonywana. Ale
    skoro twierdzisz, że jest, to odszukaj proszę moją dyskusję z
    Olgierdem w tym wątku i wyjaśnij mi, czemu skład ustawy jest utworem.