  • Data: 2009-08-27 08:43:28
    Temat: Re: "powinien"
    Od: zly <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Sie, 22:45, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
    > Tak więc w tym owa powinność się
    > wyraża - w możliwości wywołania skutków prawnych.

    wywiazala sie miedzy mna a straznikiem dyskusja nt rowerow ;) i ow
    straznik wielce bym zdziwiony kiedy mu powiedzialem, ze rower musi
    byc *wyposazony*
    w lampki, uzywac i owszem musi tylko po zmroku, ale wg mnie zwrot
    "rower powinien byc wyposazony" oznaczal ze musi miec. natomiast jego
    interpretacja jest taka, ze powinien oznacza tylko tyle, ze powinien,
    a nie musi, bo jesli wieczorem nie bedzie mial wlaczonych to naraza
    sie na mandat - ale w dzien nic mu nie grozi. dla mnie o tyle to bez
    sensu, ze troche nizej jest mowa o sprawnym hamulcu i nie wydaja mi
    sie by to byla tylko sugestia :)

    A chyba nie moze byc tez tak, ze w jednym akcie ten sam zwrot znaczy
    co innego niz w drugim

    marcin