  • Date: Sat, 29 Jul 2006 13:48:15 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policyjne morderstwo

    Marcin Żyła wrote:

    > Czyli posiadając B moge jeździć C, C+E oraz D bo:

    Nie zrozumiałeś.

    Chodziło mi o wykazanie zasadniczej różnicy pomiędzy osobą w ogóle bez
    żadengo prawa jazdy (teoretycznie może nawet nie wiedzieć, że mamy ruch
    prawostronny a czerwone oznacza "stop"), a osobą posiadającą niewłaściwą
    kategorię prawa jazdy, _szczególnie_ w przypadku kategorii A/B (nie
    wiem, czy wiesz, ale w niektórych krajach UE posiadacze B nie muszą
    robić A jeśli będą jeździć na "motocyklach lekkich").

    Nawet taryfikator łagodniej traktuje kierowanie pojazdem bez prawka w
    ogóle oraz bez prawka właściwej kategorii.

    ATSD to poruszanie się po drogach (tylko "z wolna i ostrożna" i po
    takich mniej ruchliwych) przed zrobieniem prawka to norma praktycznie
    dla wszystkich (czy to chcących uzyskać A, czy też B) - na tych
    ustawowych kilku godzinkach kursu nie da się nauczyć jazdy. Na tych
    kursach można tylko nauczyć się zaliczać egzamin.