  • Data: 2006-07-28 21:09:23
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cyprian Prochot" <c...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:eadt92$tje$1@news.onet.pl...

    > ale dlaczego zakladasz ze koniecznie trzeba bylo w jakikolwiek sposob uzyc
    > tej broni ?

    Bo nie było innego możliwego do realizacji zatrzymania sposobu. W tym konkretnym
    wypadku. Skoro jedna kula trafiła w nogę a druga w okolice tyłka, to mierzono w
    okolice opony, bo tam jest średni punkt trafienia. Rozrzut na poziomie
    kilkudziesięciu centymetrów w takich warunkach świadczy o dobrym wyszkoleniu
    strzelca. Moim zdaniem broń została prawidłowo użyta. W tym konkretnym wypadku
    dawała możliwie najmniejsze zagrodzenie dla motocyklisty. Tyle, że możliwe było
    relatywnie bardzo poważne zagrożenie.

    A co do konieczności zatrzymania gościa. Zakładając, że motocyklista jest
    sprawcą napadu z bronią w ręce, to gdy ucieknie może dokonać kolejnego. Może
    zginąć wiele osób. Pozwalając mu uciec możesz poświęcić Zycie wielu niewinnych
    osób ratując życie przestępcy. Niby życie, to życie i nie powinno się dywagować,
    czyje jest cenniejsze. Ale mimo wszystko intuicyjnie mniej mi żal przestępcy,
    niż ofiary.