    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja i symulator dachowania
    Date: Tue, 16 Mar 2010 11:40:12 +0100

    d...@i...pl pisze:
    > http://www.tvnwarszawa.pl/-1,1647923,0,,zamiast_mand
    atu_policja_zafundowala_im_dachowanie,wiadomosc.html

    > Posłuchałem wypowiedzi Pana Policjanta o tym, że zamiast mandatu złapani na
    > wykroczeniu mają
    > do wyboru mandat lub udział w symulacji dachowania lub przejście przez pasy
    > dla pieszych.
    > Forma efektywności do oceny, ale zastanawia mnie taka kwestia:
    > ktoś np. godzi się na przejście po pasach i ulega wypadkowi. Sytuacja chyba
    > całkiem prawdopodobna.
    >
    > Czy taka ofiara mogłaby domagać się zadość uczynienia? W końcu to Policja
    > jej kazała przejść za odstąpienie od mandatu - tak w uproszczeniu.

    na pl.misc.samochody poruszyłem ten sam temat ale z innej strony:
    ja na przykład chciałbym się "przewieść" tym symulatorem dachowania -
    czy aby z tego skorzystać muszę złamać przepisy, przekroczyć prędkość?
    czy nie jest to jakaś forma namawiania do łamania przepisów?
    Pewno gdzieś można znaleźć taki symulator i zapewne odpłatnie
    skorzystać, ale tu mam za darmo.