  • Data: 2008-09-17 19:44:19
    Temat: Re: podział spadku po zmarłym
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "sotb" <s...@n...netu> writes:

    > Zmarł mój ojciec i spadek (dom i działkę) po nim otrzymują trzy osoby:
    > moja matka (wdowa), ja i moja siostra. Matka i siostra zrzekają się
    > swojej części na rzecz córki mojej siostry. Moją część siostrzenica
    > będzie musiała spłacić. Pytanie brzmi: Czy przypadnie mi także
    > zachowek od części której zrzeka się moja matka? W jakich proporcjach
    > spadek należy się każdej z tych trzech osób?

    Nie ma czegos takiego, jak "zrzeczenie sie spadku na rzecz kogos".
    Mozna spadek odrzucic. Mozna przyjac i potem przekazac w darowiznie...

    Normalnie nalezy sie po 1/3 kazdemu z 3 spadkobiercow.

    O ile rozumiem przepisy, to w razie odrzucenia spadku przez twoja
    matke i siostre spadek przypadnie po polowie tobie i twojej
    siostrzenicy.

    MJ