    From: john graciee <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podwójne OC - prośba o pomoc
    Date: Thu, 26 May 2011 04:01:30 -0700 (PDT)

    On 23 Maj, 16:07, "ManFreD" <e...@s...com.pl> wrote:
    > Czy dobrze rozumuję?
    >
    > W 2008 r. wypowiedziałem umowę OC w Link4. Niestety poczta niedostarczyła
    > wypowiedzenia na czas, a ja miałem już wykupione OC w innej firmie. Po
    > rozmowie z konsultantem miałem mailem wysłać do link4 potwiedzenie nabycia
    > OC w innym TU, oraz kolejne wypowiedzenie umowy. Tak zrobiłem, miałem
    > otrzymać jakiś blankiet na wpłatę za okres obowiązywania umowy. Nic nie
    > przyszło, po 2,5 roku natomiast przypomnieli sobie o mnie z PRESCO Group. Z
    > windykatorami nie ma wogóle rozmowy, że dług w mojej ocenie jest
> [...]

    Witam,

    Mam prośbę o kontakt przez oficjalny blog Link4. Proszę o podanie
    numeru polisy lub numeru rejestracyjnego samochodu, którego dotyczy
    zaległość. Chcę prześledzić dokładnie Pana sprawę i wrócić ze
    szczegółowymi wyjaśnieniami.

    Natomiast odnośnie samej procedury rozwiązania czy odstąpienia do
    umowy OC, w tym przypadku jest to formalnie niemożliwe. Powołuje się
    Pan na przepisy Kodeksu Cywilnego, które mają zastosowanie tylko w
    przypadku umów na ubezpieczenia dobrowolne. Ubezpieczenie OC jest
    ubezpieczeniem obowiązkowym i podlega zasadom określonym w ustawie o
    ubezpieczeniach obowiązkowych. Ona też określa zasady wypowiadania
    umowy OC komunikacyjnego.