  • Data: 2004-12-30 08:57:52
    Temat: Re: podrabiane perfumy
    Od: Alex74 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Alex74" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > W tym wypadku kluczowe znaczenie ma zdolność udowodnienia, ze akurat te
    > perfumy kupiło się w tym sklepie. Jak pójdziesz do sklepu i narobisz rabanu,
    > to perfumy z półki zniknął i po zawodach. By odzyskać pieniądze, to są moim
    > zdaniem dwie drogi.

    Ten sklep żyje chyba wyłącznie ze sprzedaży podróbek. Tego dnia został
    kupiony jeszcze jeden flakon perfum innej marki i prawdopodobnie też
    jest podrabiany. Tak się złożyło, że perfumy trafiły jako prezent do
    osoby, która ma tzw. nos i naprawdę zna się na zapachach. Sposób
    prodrobienia opakowania jest niemalże doskonały, nawet sam zapach jest
    łudząco podobny do oryginału, tyle że przez pierwsze parę minut, a potem
    różnica staje się oczywista.

    > Pierwsza, to złożenie zawiadomienia o oszustwie. Warunek, by w tym wypadku
    > różnica ceny była większa, niż 100 zł, bo spadnie na wykroczenie (jedyny
    > przypadek oszustwa, który może być wykroczeniem, to oszustwo na kliencie).

    Różnica w cenie? Podróba kosztowała ok. 400 zł tj. 80 zł taniej, niż
    oryginał w innym sklepie. Oszustwo było więc na kwotę 400 zł, czyż nie?

    > Wówczas policjanci wejdą do sklepu i zabezpieczą resztę towaru. I to będzie
    > dowód na to, ze zostałeś oszukany.

    I tutaj mam największe wątpliwości: nabywca perfum zmarnuje parę godzin
    na komisariacie (przesłuchania itp.) a potem okaże się, że policję nie
    obchodzi, że jakaś obdarowana ciocia twierdzi, że perfumy są podrobione.
    Umorzą sprawę z braku dowodów albo z braku cech przestępstwa i tyle z
    tego będzie.

    Łatwiej chyba donieść na piratów komputerowych - wystarczy telefon i
    odpowiednia organizacja wkracza do walki ;-)

    a'lex