  • Data: 2005-06-16 15:26:18
    Temat: Re: pobyt tymczasowy dla cudzoziemca
    Od: maHo <m...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    Jolanta wrote:
    > Witajcie, jestem zona obywatela Armenii.Moj maz mial tymczasowy pobyt i
    > meldunek do lutego tego roku.mamy dziecko,gdzie mam napisac zeby dostal ten
    > pobyt,bo wojewoda mazowiecki odmowil przedluzenia pobytu.bardzo was prosze o
    > pomoc bo nie wiem co robic i gdzie pisac w tej sprawie.jezeli moj maz zostalby
    > teraz wylegitymowany to moglby byc deportowany do swojego kraju.czy maja
    > takie prawo jezeli ma tu rodzine.moze ktos moglby mi poradzic co i gdzie mam
    > napisac.bardzo prosze o szybka pomoc w tej sprawie bo kazda minuta teraz sie
> [...]

    Z tego co wiem, wojewoda musi uzasadnić odmowę przedłużenia pobytu. Czy
    uzasadnił i co w tym uzasadnieniu było (jeżeli coś wogóle było)?.

    Czy twój mąż zmieścił się w ustawowym terminie 45(lub 60 nie pamiętam
    dokładnie) dni do końca starej karty czasowego pobytu ze złożeniem
    wniosku o następną?.

    Ile czasu twój mąż jest legalnie w Polsce ze względu na małżeństwo?.
    Jeżeli jest np. na karcie czasowego pobytu wydanej ze względu na
    małżeństwo z obywatelem Polski ponad 3 lata, i pobyt jest nieprzerwany,
    ma prawo ubiegać się o kartę stałego pobytu/zezwolenie na osiedlenie
    się. Co do tego czy to są na pewno 3 lata, i jak się liczy ten
    nieprzerwany pobyt zerknij do ustawy.

    pozdrav

    maHo